THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 30, 2011

Happy Eid al-Mubarak!

Hi peeps! I would like to wish to all my Islamic followers & visitors 'Happy Eid al-Mubarak!'. May Allah bless us, his slaves, today & for always. Amin...

I guess many of you are having an awesome time back in your hometown. I sure am ^^ ! This year my family & I spent this particular special day on my father's side of the family. I got the chance to meet my grandparents, uncles, aunties & cousins again, woopee! The activies that went on from morning 'til evening were going to pray for Eid celebration day at the mosque back in my hometown, going to the graves of relatives that have passed away, going back to my grandparents' house to eat lemang + ketupat + rendang, eating more Malay dishes at home during my open house (burpppp! excuse me) & many more. We took many photo shots to keep as memories for the future. This was the first time that I actually enjoyed posing for the shoot, huhu...

Well, let's cut this story short, here were some of the pictures taken today :

Me -


My siblings & I -


The ones I treasure the most -


Say 'cheese' :D


Looking forward to Hari Raya Aidiladha later on ^^ !

Saturday, August 27, 2011

2 dalam 1

Tahun ini merupakan tahun yang sangat membanggakan buat seluruh rakyat Malaysia. Tahu tak kenapa? Ok, saya berikan petunjuk :

2 hari lagi --> Hari Raya Aidilfitri
3 hari lagi --> Hari Kemerdekaan ke-54

Khas buat semua pengikut & tetamu blog tercinta saya :

Puasa melatih menahan keinginan,
terawih melatih tabah lawan kelelahan,
tadarus melatih sabar lawan kemalasan,
ramadhan adalah hari pelatihan,
lebaran adalah saat kemenangan,
selamat merayakan hari lebaran,
mohon maafkan segala kesalahan.


Jangan lupa juga akan hari istimewa buat tanah air tersayang :

Kini...
tiada lagi tangisan insan terseksa,
terkapai-kapai lemas mencari daratan,
berkorban jiwa pertahan negara,
penjajah durjana merampas segala.

54 tahun terdahulu,
stadium Merdeka menjadi saksi,
negaraku merdeka,
rakyatku tidak lagi sengsara,
menangis gembira mendapat cahaya.

Merdeka...
tiada lagi penjajahan,
tiada lagi penderitaan,
tiada lagi jeritan penyiksaan,
tanah air ditadbir insan bijak bestari,
memimpin negara mengukir nama.

Kini...
54 tahun sudah merdeka,
negaraku cemerlang, gemilang & terbilang,
burung berkicau bebas berterbangan,
menjadi tanda negaraku aman damai.

Maju berteknologi,
ke arah mencapai wawasan 2020,
kugenggam erat amanah pejuang tanah air,
pertahanlah kemerdekaan,
teruskanlah kemajuan disebalik tirai kemerdekaan,
sematkanlah semangat jiwa bangsa dilubuk hati,
semoga kekal selamanya.

Merdeka tetap merdeka ^^ !


Syukur alhamdulillah kepadaMu Illahi akan tahun yang begitu indah ini!

Friday, August 26, 2011

Langkah-langkah memikat lelaki ^^

Mata masih ringan, tenaga masih wujud di dalam badan, nak buat apa ek untuk buat diri mengantuk? Umm, ok, buat gadis-gadis yang masih single di luar sana, mari aku kongsi sikit cara-cara memikat lelaki :

1. sentiasa senyum & jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan si dia.


2. pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.


3. jujur & sentiasa merendah diri.

4. mempunyai tingkah laku yang baik & lemah lembut.

5. mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).

6. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada di samping lelaki yang anda minati.

7. ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata & tangan.

8. lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.

9. menjadi temannya ketika dia susah & senang.

dan lain-lain...


Di manakahmu wahai teman hidupku? Aku sanggup menunggu demi masaku bersamamu :*

Wednesday, August 24, 2011

Selamat bercuti buat Hari Raya Aidilfitri ^^

Salam & helo sekalian,

Hari ini merupakan hari terakhir persekolahan sebelum cuti umum Hari Raya Aidilfitri. Tak sabar rasanya nak balik kampung ^^. Dapat bertemu semula dengan atok, nenek, pakcik-pakcik, makcik-makcik, & sepupu-sepupu tersayang.

Namun, hatiku tetap tak stabil :(. 50% gembira 50% sedih. Yang gembira tentu kalian tahu kenapa kan? Sudah dinyatakan di atas... Buat bahagian sedih itu kerana buat Hari Raya Aidilfitri tahun ini, cuma boleh balik kampung belah ayahanda sahaja kerana 3 hari selepas raya, aku akan menduduki peperiksaan IELTS di Pulau Pinang. Harap-harap aku dapat mencapai target aku iaitu sekurang-kurangnya 7 band score. Berdoa akan kejayaan aku ye...

Happy go lucky -_*! 3 hari sebelum hari lahir adik bongsuku, kami sekeluarga akan bertolak balik ke kampung belah bonda kami iaitu di Negeri Sembilan untuk mengucapkan tahniah kepada sepupuku & bakal suaminya yang akan berkahwin pada tarikh tersebut. Tak sabar nak berjumpa kembali dengan ahli-ahli keluarga belah bondaku :)! Me like, like, like ^^...

Akhir sekali, aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN kepada semua pembaca & pengikut-pengikutku... Semoga tahun ini lebih bermakna buat kita semua. Amin...


Happy Birthday, from me to you!

Salam & hello my dear followers,

Today I would like to make a special Happy Birthday wish to a special someone. This person has given me guidance, support, the path to finding confidence & so many more, alhamdullillah... Who is this, you might be wondering? well, lets find out.

From my heart :


Now for my blog readers out there, do you recognize this person below?


Yes? No? Maybe? Well, let me lend you a helping hand. The person in the picture up above was my ex-class teacher & my ex-Biology teacher. She is a very kind-hearted, loving, supporting, trustworthy type of person. Whenever I needed help, she was always by my side leading me to the right path every step of the way.

Thank you Allah for introducing me to her. Without her help, I would never have passed her subject, huhu... Syukran!

Tuesday, August 9, 2011

Menjamu selera bersama jiran

Pd ptg kelmrin, aq mula brtolak ke rumah jiran pd pkul 6.00ptg utk brsiap-sediakn mknn-mknn & minumn-minumn yg akn dhidangkn brsma seorg makcik utk ahli-ahli tuan rumah trsbt, ahli-ahli keluargaku, ahli-ahli keluarga rakan ayh aq & 2 org pljr ayh aq dri luar negara.

Aq mula mmsuki rumah makcik dgn mmbri salam. Makcik mmbls kembali. Jdi dsitu le kmi brdua mmulakn tugasn kmi smbil brsembang. Srnok juga ^^. Ada wktu2 kmi gelak-ketawa, ada wktu2 kmi mengamuk ats keletihn brpuasa, ada wktu2 makcik sering mmbri nsiht (alhamdulillah) & byk lgi. Stlh smua hidangn mknn & minumn tlh dsetelkn, tnpa dsngka sudah pukul 7:05ptg (sekejap shja msa brlalu, bgitu benar bhwa masa itu emas).

Perut aq tetiba berbunyi... Enth tgh mrh, brnyanyi mahupun x ble thn kesbrn utk brbuka puasa >.< . Sbgai konklusi bgi mengelakkn rsa kepedihn & kesakitn perutku, aq prgi menonton drama yg sgt mnrik iaitu drama 'Kasih Alia' brsma adk-bradkku, ank bongsu makcik & ank kpd kwn ayh aq. Srnok & lwk drama trsbt, dpt menghalang aq dri melyn perut aq yg nkl tu, hehe ^^. X lma kemudian azan Maghrib sudah ble ddgr, smua org pkt jln lju ke arh meja d mna lauk-pauk (rezeki drpd Allah S.W.T.) tlh dhidangkn. Alhamdulillah. Pakcik pun arhkn ank sulungnya mmbcakn doa mkn utk kmi smua. Bismillah...

Mula le kmi mnjmu selera. Ini adalah antra kenangn msa trsbt :






Slps smua sudah hbis kemas apa yg mreka mkn-minum tdi, mreka terus ke arh apa yg ingin dbuat seterusnya oleh mreka. X sngka aq brsma adk-bradkku akn pulang ke rumah selewat 10.05mlm. Dh le seterika bju utk keesokkn hri pun blum, punya le PENAT! So, next in mind seterika, gosok gigi, tukar baju tidur, tidur, zzzz. Bye =.=

Monday, August 8, 2011

Rezeki yang tidak ternilai

Bismillah...

Rezeki datang dari Allah Yang Maha Pemurah. Allah adalah punca segala rezeki. Tiada siapa yang boleh memberi rezeki kecuali Allah. Tiada siapa pula boleh mencapai rezeki kecuali atas izinNya. Jika Allah telah mengizinkan seseorang mendapat rezeki,maka rezeki itu akan datang kepadanya walau cuba ditahan oleh seluruh penduduk alam semesta. Jika Allah tidak mengizinkan seseorang itu mendapat rezeki, maka tiadalah rezeki baginya walau seluruh malaikat, jin, syaitan dan manusia berserta seluruh alien (jika ada) cuba untuk menyampaikan rezeki itu ke mulut orang itu.

Rezeki adalah asbab untuk manusia hidup dengan baik dan selesa di dunia ini. Tafsiran rezeki yang asas ialah makan minum. Selebihnya ialah pakaian,tempat tinggal dan anak isteri serta apa yang mampu dinikmati oleh diri kita. Jika ditafsir lagi dengan lebih lagi berdasarkan gaya hidup kini, adalah peti sejuk, komputer, penghawa dingin, motorsikal, kereta dan lain-lain.


Ini juga rezeki dari Allah. Jika anda tinggal di bandar, kereta hampir menjadi keperluan anda berbanding dengan masa dulu. Tanpa kereta,anda mungkin terpaksa bersesak dan menghirup bau penghawa dingin di dalam LRT. Jika tempat kerja anda jauh dari laluan LRT atau pengangkutan awam lain, anda terpaksa membeli kenderaan sendiri,sekurang-kurangnya motosikal.


Anak-anak juga adalah rezeki dari Allah. Setiap anak yang dilahirkan telah ditentukan rezekinya oleh Allah. Sebab itu setiap anak yang dilahirkan ada rezekinya dan ibu bapanya sama-sama 'menumpang' rezekinya juga. Tetapi hari ini ada orang yang buang anak. Maknanya dia juga telah buang rezeki yang dikurniakan oleh Allah bersama-sama rezeki yang mengikuti anak tersebut.Entah-entah bayi merah yang dibuang di lubang tandas, tong sampah, surau dan sebagainya itu adalah bakal peguam, jurutera, pensyarah, ahli perniagaan, ulama atau perdana menteri.Siapa tahu?


Setiap orang berlainan tahap rezekinya. Seorang pemuda zaman batu telah mendapat seekor biawak pasir untuk hidangan makan malam keluarganya, manakala kawannya hanya mampu mendapat dua ekor ular kapak sahaja. Ada orang pada zaman Tamadun Sumeria hanya menaiki keldai sahaja, tetapi jirannya mampu menaiki kotak kayu yang dibubuh roda dan ditarik dengan keldai. Maharaja China mampu memakan sup daging angsa manakala petani miskin di Xian hanya mampu memakan belalang goreng sahaja. Seorang pekerja tol mampu menikmati nasi kandar ayam madu manakala seorang ahli politik hanya mampu memakan nasi kosong berlaukkan dua biji telur dan sedikit kuah. Ada orang yang hanya mampu memandu Proton Saga BLM manakala ada orang memandu Maserati Merak SS.


Ada orang yang mendapat awek secantik Diana Danielle manakala ada yang mendapat gadis secomel Enot. Seorang yang miskin,yang hanya mampu menyediakan lauk siput babi kepada anak-anaknya mampu melahirkan 10 orang anak sebaliknya seorang peguam yang berjaya hanya mampu memiliki dua orang anak. Robert Kuok dikurniakan harta RM42.7 bilion manakala Syed Mokhtar AlBukhary hanya mampu berpuashati dengan aset bernilai RM6.01 bilion. Seorang mat rempit yang bekerja sebagai 'despatch' di bandaraya hanya memiliki aset sebanyak RM42.7 dan digelar 'Nan Sempit' manakala rakannya di kampung yang menternak kambing berjaya menjana pendapatan sebanyak RM6.01 ribu setiap bulan.Seorang pelajar universiti hanya mampu makan megi kari sahaja di hujung bulan manakala seorang pekerja restoran McDonalds mampu memakan burger Prosperity dan nugget udang berperisa BBQ walau tanpa wang pun di poketnya!

Fikirkan apa yang akan Obama makan malam ini. Fikirkan apa yang saya dan anda akan makan malam ini. Semasa memikirkan apa yang anda makan malam ini,fikir...apa yang dimakan oleh kanak-kanak yang menjadi yatim piatu di Palestin itu?

Nilai rezeki yang berbeza antara satu sama lain bukan menunjukkan tahap iman seseorang. Adakah seorang kaya berharta lebih disayangi oleh Allah berbanding seorang fakir miskin? Ariel Sharon, pembunuh dan penjahat yang kejam lebih baik kehidupan materialnya dari seorang Palestin yang syahid dengan wajah tersenyum-senyum. Namun, adakah dia berhak mencium syurga Allah selepas menyapu wajahnya dengan darah kanak-kanak Palestin?

Seorang yang berusaha belajar bersungguh-sungguh dan kemudian membuka perniagaan yang mantap dengan segala kemahiran dan ilmunya kemudian jatuh muflis tidak boleh menyalahkan Allah yang sepatutnya memberi kekayaan kepada dia kerana dia telah berusaha bermati-matian. Ini kerana Allah memberi rezeki kepada makhluk-Nya bukan mengikut protokol apa-apa. Bukan menurut peraturan apa-apa. Bukan menurut hukum apa-apa. Bukan mematuhi rumus dan etika tertentu. Biarlah dia berusaha macam mana sekalipun atau malas melepek,itu bukan faktor yang mempengaruhi Allah untuk memberi rezeki kepada hamba-hambaNya.

Sunday, August 7, 2011

Deliciousioso ^^

Holla my dear blog visitors & followers,

Hmm, my stomach is making sounds, it's angry >.< (oh no!). There's nothing I can do to turn it's frown upside down (as it is still fasting time), so to take my mind off from feeling sorry for poor tummy wummy, let me share with you all about my favorite CUPCAKES. Yummy for the tummy ^^.

Easy Cupcake recipe :


Ingredients -
• 2 1/4 cups all purpose flour
• 1 1/3 cups sugar
• 3 teaspoons baking powder
• 1/2 teaspoon salt
• 1/2 cup shortening
• 1 cup milk
• 1 teaspoon vanilla
• 2 large eggs

Directions -
a)Preheat oven to 350 degrees. Line cupcake pans with paper liners.

b)Combine flour, sugar, baking powder, and salt in a large mixing bowl. Add shortening, milk, and vanilla. Beat for 1 minute on medium speed. Scrape side of bowl with a spatula.

c)Add eggs to the mixture. Beat for 1 minute on medium speed. Scrape bowl again. Beat on high speed for 1 minute 30 seconds until well mixed.

d)Spoon cupcake batter into paper liners until 1/2 to 2/3 full.

e)Bake for 20 to 25 minutes or until toothpick inserted in center comes out clean.

f)Cool 5 minutes in pans then remove and place on wire racks to cool completely.

g)Once cupcakes are completely cooled, frost with your favorite frosting recipe or decorate as you desire.

Vanilla Cupcake recipe :


Ingredients -
• 2 cups all purpose flour
• 1 1/2 cups sugar
• 3 teaspoons baking powder
• 1/2 teaspoon salt
• 4 egg whites from large eggs
• 1/2 cup shortening
• 1 cup 2% milk
• 2 large eggs
• 1 1/2 teaspoon vanilla

Directions -
a)Preheat oven to 350 degrees. Line cupcake pans with paper liners.

b)Combine flour, sugar, baking powder, salt, shortening, milk and vanilla in a large mixing bowl. Mix at low speed for 2 minutes. Scrape bowl. Add egg whites and mix at high speed until fluffy and smooth, approximately 2 minutes.

c)Fill liners 1/2 to 2/3 full of batter. Do not overfill. Bake 20 to 25 minutes or until toothpick inserted in center comes out clean.

d)Cool 10 minutes in pans then remove from pan, and place on wire racks to cool completely.

e)Frost and decorate your vanilla cupcakes as desired.

Carrot Cupcake recipe :


Ingredients -
• 2 cups all purpose flour
• 2 cups sugar
• 3 cups finely shredded carrots (a food processor is great for this)
• 1 teaspoon baking powder
• 1 teaspoon baking soda
• 1 teaspoon ground cinnamon
• 1 cup vegetable oil
• 4 large eggs

Directions -
a)Preheat oven to 350 degrees. Line cupcake pans with paper liners if desired.

b)Combine all dry ingredients in a large mixing bowl. Mix at low speed for 30 seconds, scraping bowl constantly while mixing. Mix at high speed for 3 minutes, scraping bowl every minute.

c)Pour batter into cupcake liners until they are 1/2 to 2/3 full.

d)Bake for 20 to 25 minutes or until toothpick inserted in center comes out clean.

e)Cool 10 minutes in pans then move to wire rack to cool completely.

These Carrot Cake Cupcakes are especially good with a cream cheese frosting!

More coming...SOON! =.=

Tutorial: Step to finding your blog's worth

Salam & hello to all my blog viewers out there,

Today, as I have nothing to do, I would like to share with you all a tutorial. This is actually the first time I ever shared a tutorial on my website so I'm quite excited, hehe ^^.

As noted up on the title, the topic is related to the worth of your blog. Now many bloggers out there don't actually know the step to finding the worth of their own website, but it's really very simple. Just follow these steps:

1. Go to http://cubestat.com/

2. Enter your blog's URL.

3. Click 'Check'.


Easy peasy right?

That's all for now. 'Til then, bye -.-

Monday, August 1, 2011

Rahsia & kelebihan 'kurma, kismis & madu'

Assalamualikum para pengikut yg dsygi,

Adakah perut anda brbunyi pd saat2 bgini? Adakah dsbbkn hal trsbt, anda x ble fokus kpd apa yg anda tgh buat? HAVE NO FEAR, ALLAH IS HERE! Sabar, tahan, elakkn dri drpd trperangkp (itu smua krja2 'syaitan' tgh mngnggu hmba2 ALLAH S.W.T.). Sya thu, pedih, skit >.< (bca doa byk2, mudah-mudahn ALLAH mmbntu kta), insyaALLAH... Ok, demi mngelakkn rsa keskitkn d perut skrang, sya ingin brkongsi stu crita brkaitn dgn topik yg dsebut d ats : a) kurma



Nabi Muhammad SAW bersabda: "Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, akan menyebabkan penghuninya kurang sihat".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Berilah makanan kurma pada wanita yang hamil sebelum dia melahirkan, sebab yang demikian itu akan menyebabkan anaknya menjadi seorang yang tabah dan bertakwa (bersih hatinya)".

Abu Abdillah a.s. bersabda: "Buah kurma adalah salah satu buah yang berasal dari syurga dan dapat mensirnakan pengaruh sihir".

Abu Abdillah a.s. bersabda: "Orang yang memakan 7 buah kurma yang baik sebelum sarapan, maka pada hari itu dia tidak akan tertimpa racun, sihir dan tidak diganggu setan".

Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 7 buah kurma yang baik, maka cacing-cacing yang ada di perutnya akan mati".

b)kismis


Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa memakan kismis merah sebanyak 21 biji setiap hari sebelum sarapan pagi, maka dia tidak akan tertimpa penyakit kecuali kematian".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Biasakanlah memakan kismis karena kismis dapat menghilangkan kepahitan (empedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyehatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih".
Imam Ali a.s. bersabda: "Barangsiapa memakan 21 biji kismis merah, maka dia tidak akan melihat pada jasadnya suatu yang tidak disenangi".

Imam Ali a.s.. bersabda: "Kismis dapat menguatkan jantung, menghilangkan penyakit, menghilangkan panas dan memulihkan kesehatan jiwa".

Pada riwayat lain dari Abi Ja'far At-thusi disebutkan bahwa kismis dapat menghilangkan lendir dan menyihatkan jiwa".

c)madu


Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa minum madu setiap bulan dengan niat melakukan nasihat Al-Qur'an, maka Allah SWT akan menyembuhkannya dari 77 penyakit".
Nabi Muhammad SAW bersabda: "Barangsiapa ingin memiliki hafalan yang kuat hendaklah dia meminum madu".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Sebaik-baik minuman ialah madu kerana dia dapat mengkonsentrasikan hati dan menghilangkan dingin yang ada di dalam dada".

Nabi Muhammad SAW bersabda: "Allah SWt telah meletakan berkah di dalam madu dan menjadikannya sebagai ubat dari rasa ngeri, dan madu telah didoakan oleh 70 Nabi".

Dari Imam Ali a.s. beliau bersabda: "Madu adalah ubat dari segala penyakit,tiada penyakit di dalamnya, ia dapat menghilangkan lendir dan membersihkan hati".

Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda: "Rasul saw sangat menyenangi madu".

Dari Imam Ja'far Ash-Shadiq a.s., beliau bersabda: "Biasakanlah dirimu memperoleh dua ubat iaitu meminum madu dan membaca Al-Quran".

Alhamdulillah, bru rsa lega skit ble ada device yg amik prhtian sya, xle asyik duk rsa keskitn td :D

Pure Love

Salam to everyone,

Rise & shine. It's a bright new day, our body is now filled with energy after a goodnight sleep :). Had a nice snooze in your bed? Me too :D. Alhamdulillah, syukran to Allah S.W.T..

What topic should I write about today? Any suggestions? Uum, let's talk about LOVE. What is love? Where does it come from? What is love's function in our daily life?

Real, true love is unconditional. All other “kinds” of love are not really love. Most parents and kids don’t love each other, most people in relationships don’t love each other, most people on the planet never experience unconditional love in their entire lives… or at least it sure looks that way.

To love someone unconditionally means that you love the person exactly as they are, exactly as they were before, and exactly as they will be in the future – because people change all the time, so if you love the person, you will love them even if they become something you disagree with. How many parents can say that about their kids? How many people can say that about their “lover”? Love is not about you or your pleasure or your amusement. It’s not about what you get out of it or what the other person can give to you. It’s not about having a trophy you can show off with and tell people “This is *MY* girlfriend/boyfriend/wife/husband/son/daughter/whatever”. You do not “own” anyone. It’s not about you feeling ‘proud’ to be with someone who always agrees with everything you say and do and never does anything you disagree with. Unconditional love means that the person can just live their life exactly as they choose and you will always be there for them no matter what.

So, how does unconditional love fit in with relationships and marriage and sex and all that stuff the whole world keeps going crazy over? It doesn’t, really. It doesn’t “fit” in anywhere. Relationships are like trying to put love into a box and keep it there, except love is infinitely sized, and the box is… well, there is no box large enough. And a normal, conventional marriage is quite possibly the worst possible way to show someone how much you love them.

Unconditional love is more of a spiritual thing. It’s not bound by physical things, like blood relations and the desire to procreate. It has nothing whatsoever to do with sex. Most people are in relationships because they’re horny and/or lonely, even if they genuinely think they love the other person. But if the person they “love” suddenly lost their “equipment” for whatever reason, would they still want to be with that person? Would they get jealous if the person they “love” wanted to spend time with other people as well? Relationships based on needs are not unconditional.

In order to truly understand love, you must first forget everything you have ever learned about it from society and anyone else (including what I just said). You are the only person who can tell you what love is. The only reason I’m writing all this stuff is because people always try to fit “love” in with things like dating, relationships and marriage and all that. You can’t make any sense of it if you keep doing that. You have to get rid of everything you think you know first.

Pure love from :
a)parents


b)siblings


c)partner


That's all for today. 'Til then, bye ^_^.